Puan vermedi·324 syf.····Okunma: 03 Aralık 2023 13:35 Dervişin Teselli Koleksiyonu serisini severek okuyorum. Hakikaten teselli veriyor. Bir kitaba olağanüstü anlam yükleyip hayal kırıklığı yaşamak tamamıyla okuyucunun hatası. X okuyucusu kitaba antidepresan dedi diye o şekilde yaklaşmak bir tercih meselesi. Sonrasındaki hayal kırıklığı da o tercihin bir sonucu olabilir ancak, kitabın suçu değil. Bu kitap için yapılan üç yorumlarla ilgilenmedim okurken, aslında ben hiçbir kitap için yapılan yorumlara takılmam. Bu şöyle bir şey: herkese nasıl davrandığıma değil sana nasıl davrandığıma bak. Çünkü ben de herkese aynı seren değilim. Kitaplar da hepimize aynı hissiyatı vermez. Hepimiz için özel hissettirecek kitaplar var. Bu Okyanus geniş. İç iç bitmez, kana kana doyulmaz. İlle bir fikir edinip öyle okumak isteyenler bir girdabı kabul edip okuyor, bu işin handikabı da fayda beklerken zarar görmek olabiliyor...
Bu güzel, tatlı bir kitap. Ama içindeki bütün kelimlerin yazara ait olması demek değil bu. Öyle olmasını bekleyenler okumayabilir, tercihen.
Bu kitapta şu var: ocu, şucu, bucu olabilirsin edebiyat aleminde, senin için olabilecek bir Teselli muhakkak ki var. Bu şekilde yaklaşmak daha iyi hissettirecektir. Çok sevdiğim yazarlardan, çok sevdiğim kitaplardan, hiç fark etmediğim belki cümleler okudum. Yerli, yabancı. Doğu, batı. Ocu, bucu. Yazarlığını büyük bir yüzdesi bana göre, 'derlemektir' bir şeyleri. Bu çok önemli bir olay. Yazılımda da böyledir. Çok iyi bir developer olabilirsin ama kodun derlenebiliyor mu ondan haber ver. Çok okumak, çok yazmak tabi ki güzeldir. Başkalarının yazdıklarını doğru şekilde kullanmak, derlemek de büyük bir çaba, emek gerektirir. Düzenli bir kafa olmak yazarlığın büyük bir bölümünü oluşturuyor bence.
Kitapta minik , ama etkili bir tevafuk yaşadım.
Maşallah zihniyet komple risalelerin zihniyeti ama bir tek yerde dahi Bediüzzaman, risale dememiş dedim içimden. Bunu sesli söyleyecektim, yani cümleye başladım, gidişat belliydi. Herkes duydu. Biraz üzüldüm, biraz sitem ettim. Hemen peşindeki sayfayı çevirdim ve cevabımı aldım. Bu arada evet, 324 sayfa boyunca başka hiçbir yerde geçmedi. Bu tevafuk değil de nedir? Allah yazarın dahi gıybetini ettirmedi, elhamdülillah.