~Tarık Buğra ile tanışma kitabım olmasına rağmen yazarın üslubunu, anlatımını, yalınlığını çok beğendim. Akıcı bir kitap hemen okunabilir.
~Her ne kadar tarihi roman özelliğine sahip olsa da direkt o zamanlarda olan olayları öğrenmek için okuyacak olanlara yeterli gelmeyebilir. Kitabımız Osman Bey'in gençliğinden başlayarak yaşadığı olayları, yaptığı fetihleri, Zümrüdüanka'sına olan aşkını geniş bir çerçevede, bolca betimlemelerle anlatıyor. Gayet güzeldi.