Kitabın uzunluğu başta ne kadar korkutsa da okunması zor bir kitap değil aslında. Karakterlerin bir çoğu kendiyle çelişiyor ama hepsinin kalıbı aynı. Kitapta kızmadığım karakter yok ya da Kiti'ye kızamam sanırım. Aşkı severim ama Anna ve Vronsky aşık değil bencil gibi geldi. Tutkuyla yapılan her işin sonunun güzel bitmeyeceğini en ince ayrıntısına kadar anlatmış yazar. Rusya ve tarımla ilgili olan kısımlar her ne kadar sıkıcı da olsa yapılan betimlemeler bir tiyatro oyunu gibi okurken canlanıyor. Bir tiyatro izlesem belki bu kadar ayrıntılı göremem bile. Gerçekten bir başyapıt. Eleştirilecek yerleri vardır ama eleştirilemeyecek kadar gözümde üstün bir kitap oldu. Anna Karenina