Raçinski karar verir ve üniversiteden ayrılır.İlkokulda öğretmenliğe başlar.İdealisttir ve toplumu bir köy okulunda daha iyi eğitebileceğini düşünmektedir.Eğitimin sadece derslerden oluşmadığını ahlaki ve sosyal boyutta da insanı eğitmesi gerektiğini düşünür.Öğrencilerinin iyi yerlere gelmesi çabalarının sonuçsuz kalmadığını göstermektedir.