Yorumuma geçmeden önce size bir öneride bulunmak istiyorum. Asla art arda George Orwell kitaplarını okumayın. Yine aynı yorum olacak fakat yıllar önce yazılmış bir kitabın günümüzü anlatıyor olması, insanoğlunun asla değişmediğini bir kez daha göstermiş oluyor.
Kısaca kitapta diktatörlü yönetimi altında beyinleri yıkanmış bir toplum var. Kimse bir şey düşünemez, kendi fikri olamaz, hükümet ne derse doğrudur mantığı ile yönetiliyorlar. Herkesin evinde onları sürekli izleyen kameralar var ve uykunuzda dahi hükümete ters düşecek bir kelime söylerseniz Sizi hemen tutukluyorlar. İnsanları aptallaştırmaya ve köleleştirmeye çalışıyorlar. Fikrini söyleyen ve hükümete karşı gelen insanlara da çeşitli işgencelerde maddi manevi paramparça ediyorlar. Kendilerinden biri olana kadar manipüle edip amaçlarına ulaştıklarında sokağa salıveriyorlar.
Kitabın en can alıcı sözü "SAVAŞ BARIŞTIR ÖZGÜRLÜK KÖLELİKTİR CAHİLLİK GÜÇTÜR"