Yüzbaşının Kızı
Puan vermedi·198 syf.··
2024 1. kitabı
·
36 saatte okudu
·
Okunma: 01 Ocak 2024 00:42
Yüzbaşı’nın Kızı , Puşkin’ in okuduğum ilk kitabı oldu.Dili sade ,anlatımı oldukça akıcıydı .Hikaye , zengin ve soylu bir aileden gelen genç Pyotr Andreviç ‘in , babasının ısrarı üzerine asker olarak Orenburg kalesine gitmesi ve burada Yüzbaşı’nın kızı Marya ‘ya aşık olmasını anlatıyor. Ön perdede zarif bir aşkın hikayesini okurken arka planda Pugaçov ayaklanması anlatılıyor. Rus insanı ikliminden midir bilmem ama hep soğuk gelmiştir bana fakat kış geldi mi hep Rus edebiyatı okumak çeker canım, içimi ısıtsın diye. Hikaye’deki aşktan etkilenmemin asıl nedeni, Puşkin’in de eşi için düelloya katılması ve aldığı yara sonucunda hayatını kaybetmesi.Vayy be aşk gerçekten varmış, gerçekten seven insanlar yaşamış bu hayatta dedirtti. Okumak isteyenlere tavsiyemdir.
Yüzbaşının KızıAleksandr Puşkin · İletişim Yayınları · 201636,9bin okunma
·
20 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.