·132 syf.····Okunma: 05 Ocak 2024 12:28 #okudumbitti
Yazarın okuduğum ilk eseri.
Dili ve anlatımı açık ve anlaşılır. Kolay okunan aynı zamanda sürükleyici bir öykü.
Hiciv tarzında yazılmış bu eser barındırdığı sistem eleştirisi nedeniyle yazarın kendi ülkesinde yıllarca basılmamış. İlk olarak Amerikada basılıp uzun yıllar sonra rusyada basılabilmiş.
Gotik öğeler barındırması sebebiyle bir miktar ürkütücü gelebilir ancak ben hikayeyi ve BULGAKOV un hikayeyi anlatışını çok sevdim, yer yer mizahında okumayı ayrıca keyiflendirdiğini söyleyebilirim.
Yazarın doktor olmasının ve aynı zamanda oyun yazarı olmasının etkilerini bu eserde de görmek mümkün, anlatım bir tiyatro izliyor etkisi vermedi değil.
Psikolojik ve sosyolojik tahlillerin insanı zaman zaman düşündürdüğü bu eseri;
Tavsiye ederim.