1 saat önce bitirdim İnce Memed’i. Hemen yazmak istiyordum duygularımı ve düşüncelerimi ancak kendime gelmem, kitapla vedalaşabilmem biraz zaman aldı. 7 gündür İnce Memed ile yaşıyorum. Uyuyorum, uyanıyorum, okula gidiyorum, geziyorum ama İnce Memed ile. Hatçe ile. Iraz ile. Bir an geliyor Abdi Ağa’ya öfkeleniyorum. Bir an geliyor İnce Memed’in gözlerindeki ışıltıyla umut doluyorum. Onlardan biriyim. Gittikleri her köyde, her yerde onları uzaktan izleyen bir köylüyüm sanki. Dokunamıyorum, konuşamıyorum ama onlarla yaşıyorum her şeyi. Uzun zamandır bu kadar içinde hissettiğim bir kitap okumamıştım. Bu kadar yalın, gözünde her şeyini canlandırabildiğim mükemmel betimlemelere sahip… İnce Memed’in devamında deneyimleyeceklerim, hissedeceklerim için sabırsızlanıyorum. İyi ki varsın Yaşar Kemal, iyi geçmişsin bu dünyadan Yaşar Kemalİnce Memed 1