Bize, postmodemizmin, ne homojen bir oluşum ne de bilinçli bir şekilde yönlendirilen bir "hareket" olduğu söylenir. Bunun yerine, rekabet
halindeki amaçları, tanımlanan ve sonuçları, farklı toplumsal ve düşünsel eğilimlerin ve güç saflarının birbirine yaklaştığı ve çarpıştığı bir
uzam, bir "durum", bir "çıkmaz", bir aporia [açmaz], ''geçilmez bir
yol"dur. İnsanlar için, bir odanın dekorunu, bir binanın planım, bir filmin konusunun analizini, bir müzik albümünün yapısını veya amatör
bir videoyu, bir televizyon reklamlarını, veya bir sanat belgeselini, veya
amatör arasındaki metinler-arası ilişkileri, bir moda dergisindeki veya
eleştiri mecmuasındaki bir sayfa düzenini, epistemolojideki bir anti-teleolojik eğilimi, varlık metafiziğine yapılan saldırıyı, genel bir his
azalması. hayal kırıklığına uğramış, orta yaşla yüzleşen, hızla büyüyen Savaş sonrası bir neslin kolektif hüznünü ve ölüm oranlarını, "düşünümsellik" çıkmazını, bir grup retorik mecazı, yüzeylerin çoğalmasını, meta fetişizmindeki yeni bir safhayı, imgeler, kodlar ve tarzlar karşısında duyulan büyük coşkuyu, bir kültürel, politik veya varoluşsal parçalanma ve/veya kriz sürecini, öznenin "merkezsizleştirilmesi"ni, "üst anlatılarına karşı kül yutmaz tavrı", bir iktidar/söylem oluşumları çoğu Buğunun tekilci iktidar eksenlerinin yerini almasını, "anlam kopuklu"ğunu, kültürel hiyerarşilerin çöküşünü, nükleer öz yıkım tehdidinin doğurduğu korkuyu, üniversitenin gerilemesini, yeni minyatür teknolojilerin işlemesi ve etkilerini, "medya", "tüketici", veya "çok
uluslu" bir aşamaya doğru genel toplumsal ve ekonomik kayışları,
(ona dair kimi okuduğunuza bağlı olarak) bir yersizlik fikrini (Bonnaventura Oteli'ne dair Jameson) veya yersizliğin terk edilişini (örneğin, Kenneth Frampton'ın "eleştirel bölgecilik"i) veya (hatta) zaman koordinatları yerine genel olarak uzamın ikamesi "postmodern" olarak
betimlemek mümkün olduğu zaman, bütün bu şeyleri, "postmodern"
olarak (veya daha da basit olarak, revaçta olan bir kısaltılmayı kullanarak, "post" veya "çok post" olarak) betimlemek mümkünse demek ki
bizim popüler bir kelimenin huzurunda olduğumuz açıktır.
(Hebdige ,Jenks'te, 1993a: 70- 1)
Sayfa 182 - Ayrıntı /Birinci basım 2007 - İngilizceden çeviren Nihal Demirkol (POST-'UN İVME KAZANMASI)