10/10
·104 syf.··
Beğendi
·
2024 1. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 17 Ocak 2024 19:39
Mustafa Kutlu'nun okuyup da beğenmediğim kitabı olmadı şu zamana kadar. Yazdığı dönemim problemlerini (Günümüzde katlanarak sürmekte olan) geniş ve estetik betimlemelerle, belki günlük hayatta karşılaşabilceğimiz şeylerle anlatması beni gerçekten büyülüyor. Bence yazı yazmak sadece olmayan, hiç görülmeyecek bir şey oluşturmak değil aynı zamanda olanı da görünür kılmaktır. Basit olanı muazzam hale getirmek. Mustafa Kutlu bunu sık sık yapıyor kanaatimce. Gölgede kalanı olacağından fazla göstermeyerek güzelliğiyle çıkarıyor karşımıza. Bu kitap da öyle bir kitap benim için. Karakterlerin düşünceleri arasında yaprak gibi savrulurken kendimi sorgulayabildiğim bir hikayeydi. Buna benzer bir şeyler okumuştum, belki de kendi kafamdan uydurmuştum bilmiyorum ama okumaktan ve düşünmekten zevk aldığımı biliyorum. Başına felaket geldi sanırken yâra kavuşan bir kız var hikayede. Vesile olduğu düşünceler var. Belki de çoğumuzun geçmiş olduğu, geçeceği yollar var. Bir de beni düşümcelere daldıran vahşi ama anlaşılabilir rüyalar var (Tıpkı günümüzdeki gibi). Anlaşılmak kelimesi burada hoş görmek anlamında kullanılmamıştır.
Hikaye-Öykü
Yoksulluk İçimizdeMustafa Kutlu · Dergâh Yayınları · 202112,9bin okunma
·
49 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.