"Aklınızın denizlerinde yüzen bir balık, kalbinizin kıyılarına vuran dalgalar yaratır."
·····
Selamünaleyküm. Geçen yıl okuduğum bu güzel kitaptan bahsetmek istiyorum sizlere. Özgür Balpınar'dan okuduğum ilk kitap olmuştu ve diğer kitaplarını da okumayı çok istiyorum. Bana kitabı tek kelimeyle anlat deseler HA-Rİ-KA!! derim. ♡
Tebriz'de bir sokak çocuğu olarak yaşayan Emir'in ve onun nahif kalbi... Yaşadığı zorluklar, acılar, hayatın ona sunduğu ya da sunmadığı imkânlar ve umudunu hiçbir zaman kaybetmeyen Emir... Tesadüfen gördüğü kırmızı balığı özgürlüğe kavuşturmak isteyen Emir, bir yandan da kendisini balıkla özdeşleştiriyor ve aralarında güzel, çok güzel ve özel bir bağ oluşuyor. ♡
Kitabın konusu, olayların ilerleyişi, temposu, kitabın ismi, kapak tasarımı... Her şeyiyle çok güzeldi. ♡ Kitabı okurken sonlara doğru ufak çaplı bir şok geçirmiş olabilirim [okuyanlar ne demek istediğimi muhakkak anlayacaktır, anlamadıysanız lütfen kitabı okuyun :) ] Ayrıca kitapta bütün karakterleri çok sevdim ama özellikle Doktor Samed'e buradan kalp yolluyorum. Ne de güzel bir kalbi vardı. ♡ Oturup tanışmak, hasbihal etmek istediğim kitap karakterlerine ait bir liste var muhayyilemde ve bu listeye bu kitaptaki karakterleri de eklemiş bulundum, özellikle de Emir'i ♡
Yazarın anlatımı sade ve akıcıydı, çok beğendim. Aynı zamanda kitap İran kültürüne dair güzel bilgileri de içeriyordu, farklı kültürleri merak eden benim için bu ayrıntılar çok güzeldi. ☆ Ve son olarak, kitabın ilk bölümü ile son bölümünün Çille gecesiyle başlaması çok hoşuma giden bir detay oldu. ♡
Balıkları çok seven bir balık burcu olarak söyleyebilirim ki bu harika kitabı lütfen okuyun, okutturun!! ♡ Emir gibi umudumuzun hiç bitmemesi duasıyla... ♡
·····
Allâh'a emanet...
Selam ve dua ile...