Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Mu'tezile'ye göre [görmenin] imkânsızlığı O'nun zâtıyla ilgilidir; zira O, herhangi bir yönde değildir. O halde Hz. Mûsâ, O'nun bir yönde olmadığını nasıl bilmez? O, bir yönde olmayan bir varlığın görülmesinin imkânsız olduğunu bilmiyor muydu? Ya da nasıl olup da Allah'ın bir yönde olmadığını bilmiş ve bir yönde olmayan bir varlığın görülmesinin imkânsızlığını ise bilmemiştir? Keşke hasmın Hz. Mûsâ'nın dalgınlığı (zühül) konusunda içinde ne gizlediğini ve düşündüğünü bir bilseydim! Hz. Mûsâ, O'nun bir yönde bulunan ve rengi olan bir cisim olduğuna inanarak mı bunu düşünmüştür? Peygamberleri bununla itham etmek açık bir küfürdür. Çünkü bu, bir peygamberi (a.s.) küfre nisbet etmektir. Şanı yüce olan Allah'ın cisim olduğunu söyleyen bir kimse ile putlara ve güneşe tapan kimse arasında bir fark yoktur. [Hasım] Hz. Mûsâ'nın O'nun bir yönde bulunmasının imkânsızlığını bildiğini, ancak bir yönde bulunmayan bir varlığın görülmeyeceğini bilmediğini de iddia edebilir. Bu ise peygamberi bilgisiz bir kişi konumuna indirmektir. Çünkü hasım, bu hususun teorik konulardan (nazariyyât) değil, apaçık bilinen hususlardan (celiyyât) olduğuna inanmaktadır. Ey doğru yolu öğrenmek isteyen kişi! Şu an sen, peygamberin câhil olduğuna inanmakla, Mu'tezile'nin câhil olduğuna inanmak arasında özgürsün. Kendin için en uygun olanı seç, hepsi bu!
·
173 görüntüleme
Məhəmməd okurunun profil resmi
"Ey doğru yolu öğrenmek isteyen kişi! Şu an sen, peygamberin câhil olduğuna inanmakla, Mu'tezile'nin câhil olduğuna inanmak arasında özgürsün. Kendin için en uygun olanı seç, hepsi bu!"
Məhəmməd okurunun profil resmi
"Şanı yüce olan Allah'ın cisim olduğunu söyleyen bir kimse ile putlara ve güneşe tapan kimse arasında bir fark yoktur."
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.