Birini seversen , olduğu gibi seversin ...
Puan vermedi·1120 syf.··
2024 5. kitabı
·
51 günde okudu
·
Okunma: 25 Ocak 2024 14:01
'Mürekkep hokkasına , vücudumdan et parçaları kattım.' Evet Tolstoy Anna Karenina (2 Cilt Takım) için bu dipnotu düşmüş... Yazarken kendini adadığı, hayatından esintiler taşıyan, otobiyografik bir eser özelliği taşıyor ,Anna Karenina ... Döneminin siyasi , sosyal , kültürel tüm özelliklerini çok ince ayrıntısına kadar barındırıyor. Rus toplumunun düşünce tarzı, açık açık bir rus tarafından kaleme alınıyor. Ve bu rus dünya edebiyatının babalarından bence.. :) Dostoyevski gibi oldukça gerçek anlatmış hikayeyi Tolstoy ... Eserde tüm sosyal kavramlar geniş bir çerçevede ele alınıyor. İnançlar , inançsızlıklar ,Tanrı, kilise , sosyo- kültürel değişimler, dönüşümler. Büyülü bir anlatımı vardı. Bir aile değil , bir kaç aile dramı demek lazım ... " Bütün mutlu aileler birbirine benzer , her mutsuz ailenin mutsuzluğu kendine özgüdür." Romanın can alıcı başlama cümlesiydi ... Aile kurmak , devam ettirmek , gerekliliği ve sorumlulukları hakkında , karakterler üstünden düşüncelerini ince ince aktarıyor bence. Kimisinde aile kurmanın önemini yansıtıyor. Kimi karakterin üstünden aile kurmanın o kadar da hayal edilecek bir durum olmadığını.. Çağlar boyu evlilik , aile , çocuk üstüne toplumsal mesajlar veren eserler yazılmış, çizilmiş. Toplumların oluşumlarının temel taşı 'aile olmak' olarak görülmüş. Kim bilir belki de doğru.. Toplumu düzen oluşturur, bende böyle düşünüyorum. Ancak mutsuz düzenler , çoğu kez de savrulmalara sebep olur buna da inanıyorum... Kareninler , Arkadyaviçler bir kaç ailenin , toplumsal yapı içindeki çözünmeleri ... Mutsuzluklar, ailelere özgüydü başta söylediği gibi ... Sevilmek için çabalayan, çaresiz kadınlar ... Özgürlüğü için savaşan erkekler :D Anna'cım senin için yorum yapamayacağım. Okurken papatya, melisa çayı içmek gerekiyor seni. Duygusal karmaşan gerçekten yorucuydu. Yazma sürecinden de bahsetmek istiyorum Tolstoy 'un yoğun ve hummalı bir çalışma içerisine girip yazmış bu eseri. Odasından çıkmadan, hizmetçisinden yemeğini kapıya bırakıp, onu rahatsız etmemesini söyleyerek yazmış. Bir süre sonra hizmetçisi Tolstoy ' un , artık getirdiği yemekleri yemediğini görmüş, telaslanıp kapıyı vurmuş ama ses alamamış o korkuyla komşularından yardım istemiş. Kapıyı açmışlar ve cenin pozisyonunda kendinden parçalar , et parçaları kattığım dediği eserini yazarken büyük bir yıkıma uğramış , yerde yatıyormuş. Ne olduğunu sorduklarında aldıkları cevap ; o meşhur ve hissedilen cümle.. " Anna Karenina, öldü" olmuş. Yazar bir eseri ve karakterleri doğururken kapıldığı heyecanı, ölürken de aynı acıyla yansıtmış sanırım... Bazı insanlar kesinlikle yazar olmak ve bu yeteneği yansıtmak için doğmuş ,fikrine olan inancım arttı bu hikayeden sonra ... Kalemimi , parmaklarımı bu büyük eser için çevirmeye çalıştım. Yapabildim mi bilemiyorum ama Dünya klasikleri arasında okuduğum , en güzel kitaplardan birisiydi... Güzel bir alıntıyla incelememe son vermek istiyorum... Bu arada kesinlikle okunmalı :) #231232874 Kitapla kalın sevgili kitap dostlarım...
Dünya Klasikleri
Anna Karenina (2 Cilt Takım)Lev Tolstoy · Can Yayınları · 202555,7bin okunma
·
277 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Kalemine, emeğine sağlık Tuğçem güzel bir inceleme olmuş🥰 Yorucu, dolu dolu bir eseri geride bıraktığın için de tebrik ederim☺️
Tuğçe
Gönderi Sahibi
51 gün Saliham 🤓🥹 çok uzun oldu. Ancak sıkıntıli süreçlere denk geldi. 🥲 Teşekkür ederim. Yorucu değildi ama çok dolu dolu bir eserdi. Düşündürücü, katlanılası bir hikayeydi :) iyi ki okudum 🤓💜
@tugcekayol uzun klâsiklerde benim başıma zor şeyler gelir Tuğçem, uzun kitaplara başlarken korkmaya başlıyorum☺️ okunmaya değer bir eser kesinlikle 🌸
Tuğçe
Gönderi Sahibi
Saliha Allah'ım benim de öyle oluyor sanki ya 😵 daha çok sorun çıkıyor hayatımda. Ama her şeye rağmen bu büyük eseri bitirmiş olduğum , anladığım , özümsedigim için çok mutluyum 🤓💜