·224 syf.··Beğendi
···Okunma: 25 Ocak 2024 20:47 Aytmatov’un az ama öz kitaplarından birisi ile daha tanıştım. Yine dilinin sadeliği, samimiyeti; kültürünün ve yaşantısının hayatında bıraktığı o hep taze kalan tomurcuklar bu kitabın sayfalarında da yeşermiş. Kitabın aslında iki baş kahramanı var: Biri Tanabay biri de Gülsarı. İkisinin de hayatını aslında iki saatlik bir süreçte görüyoruz. Daha çok bir iç hesaplaşma halinde ilerliyor kitap; tabii bunun yanında da dönemin siyasi rejiminin -komünizmin- dağılması ve çöküşü de işlenmiş. Özet olarak yine samimi bir dille dönemine ayna tutmuş Aytmatov. İyi ki de tutmuş!