·128 syf.····Okunma: 29 Ocak 2024 00:00 Batan Güneş, Japon edebiyatında okuduğum ilk kitap oldu. Yazarın hayatını bilerek okumaya başladığım için beni ruhen kötü etkilemesinden korkarak biraz tereddütle başladım. Tüm karakterler kitap boyunca sadece acı çekmelerine rağmen nedense hiçbir duygu bana geçmedi. Sanki her biri normal hayatlarında mutsuzluk kovalayan kişiler gibiydiler ve yaşadıkları hüzünler çok yüzeysel kaldı. Bu durum betimlemelerdeki yetersizlikten dolayı olabilir ya da acı ile harmanlamış orta doğu topraklarından çıkan kitaplarla büyüdükten sonra artık hiçbir şey yeterli gelmeyecek de olabilir. Bilemiyorum.