Klâsik kitaplara düşkün bir okur olarak ilk defa Nikolay Gogol'un bu kitabını okudum ve ilk defa klâsik bir eser de bu kadar kaba bir dil kullanıldığını gördüm. Yazarın bir o kadar samimi ve hoş bir dili olmasına rağmen kadınlara olan düşmanlığına da şaşırmadan geçemedim. :) Kibirli demeyelim de kendinden emin, cesur üslubu ile kendini İspanya kralı olacak kadar üstün gördüğü hususu da bambaşka bir olaydı. Bu eser günümüzde yazılmış olsaydı, yazarın bu enteresan tavırlarıyla bu kadar ilgi göreceğini düşünmezdim her halde. Ama söz konusu klâsik eser olunca, hangi yazar olursa olsun yazdığı şeyler bizlere o kadar tatlı geliyor ki :) benim gibi klâsikseverler kesinlikle bana hak verecek diye düşünüyorum.