Ben Yehuda'yı gördüm...
7/10
·255 syf.··
2023 100. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 24 Aralık 2023 21:44
Safiye Erol 'un 1938'de tefrika olarak yayımlanan, 1944'de kitaplaştırılan romanı. Cumhuriyetin ilk dönemi eserlerinin pek çoğu gibi ister Avrupa-Türkiye, ister doğu-batı çatışması artık nasıl adlandırırsanız, yeni doğan çocuğun sancılarına değiniyor. Aynı zamanda dramatik bir aşk romanı. Avrupa'da şan ve müzik eğitimi alan Nuran ile Udi Sermet'in aşkına şahit oluyorsunuz. Ama bu aşk ikisin3 de ızdırap vesilesi oluyor. Bir dargın, bir barışık şekilde ilerleyen bu saplantılı aşk Nuran'ın ifadesi ile: "Ben de hayatta böyle bir Yahuda ile karşılaştım. Önüme çıkan kötü bir adam olsaydı, ne kolay. Kendimi koruyabilirdim. Hıyanetinden kaçtığım zaman muhabbeti beni salıvermedi, muhabbetine güvendiğim vakit de hıyaneti altında ezildim." ifadeleri ile çok güzel özetleniyor. Herkesin hayatında aldandığı, hatalara düştüğü çok dönem vardır. Doğruyu bulana kadar çok yanlışlar yapacaksın. Hakikati buluncaya kadar çok yalanlarla çarpışacaksın. Herkesin hayatında bazı "inkisar" dönemleri vardır, yapılan yanlışlar pek cok zaman bize âhir için doğrulara ulaşmamıza vesiledir. Doğruyu bulsan da yanlışta ısrar edebilir misin? Sana zararlı olduğunu bilmene rağmen saplantından vazgeçebilir misin? Bu iki sorunun cevabını kitabı okuyanlar karar vereceklerdir. Kitap için ufak bir eleştiri... Kitabın başında bir on sayfalık bölüm mevcut. Giriş veya önsöz kısımlarında kitaplara dair tohum, girizgah bilgilendirme kısımları elbet olabilir. Ama kitabın hülâsasını içeren kısmı başta koyarsanız okuma zevki doğal olarak düşüyor. Yazara Sâmiha Ayverdi kadar yakın bir arkadaşı olsaydım "Gel etme nazlı gönül, atalım bu kısmı" diye öneride bulunurdum. Herkese keyifli okumalar..
Edebiyat
Ülker FırtınasıSafiye Erol · Kubbealtı Neşriyatı · 2024336 okunma
·
157 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.