Oltada Balık Miyiz Hala
10/10
·536 syf.··
2024 4. kitabı
·
23 günde okudu
·
Okunma: 12 Şubat 2024 13:23
Kitabın ismi ise Nelson Rockefeller'in Türkiye için "Oltadaki balığın yeme ihtiyacı yoktur. Sadece bize bağımlı kalacağı şekilde kısıtlı yardımlar yeterlidir" sözünden geliyor. Banu Avar bir kitabında bu kitaptan bahsederken "okullarda ders olarak okultulmasi gereken kitap " diye bahsediyordu. Gerçekten de öyle bir kitap . Emperyalizmin ülkemizi nasıl ele geçirmeye çalıştığını nasıl insanları sömürdüğünü yapılan bazı anlaşmalar nedeniyle elimiz kolumuz bağlı bir şekilde nasıl emperyalizme boyun eğmek zorunda bırakılmişlığımı ayrıntıları ile anlatıyor . ABD yanlısı basbakanlarinn imzaladiklari anlaşmalar ile ülkemizi deyim yerindeyse küçük ABD haline getirme çabalarını okudukça Kurtuluş Savaşı'nda bağımsızligimiz uğruna savaşan onca insanı Çanakkale şehitlerimizi Sarıkamış da donarak can veren şehitleri düşündüm ... Kitabı okuduktan sonra 2. Dünya Savaşı'nda yenilmiş bitmiş olarak çıkan Almanya ve Japonya toparlanıp ilerlerken biz Kurtlus Savaşını kazanmmamiza rağmen neden hala yeterli düzeyde ilerleyemediğimizi anladım . Batı , emperyalizm izin vermiyor yaptıkları anlaşmalar ile bizi dört bir yandan sararak gelismemizi engellediler çünkü Demirel in dediği gibi " Batı Sevr i istiyor.."
Edebiyat
Oltadaki Balık TürkiyeM. Emin Değer · Kilit Yayınevi · 2012814 okunma
·
230 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.