!spoiler içerir!
Bazen neşe en büyük intihardır;
Bir kitaptan fazlasıydı şu an bitirdiğim bu şey içimde bir şeyler de Alan ile birlikte o oluktan aşağı düştü belki de bilmiyorum. Kitabın başından beri neşe saçan o muhteşem çocuk babasına, annesine ve kimi zaman ağabeyine rağmen neşe saçan o çocuk onları mutlu ettikten sonra kendini tamamlayarak belki de onun için hayatın zirvesi olan bir anda vazgeçti her şeyden.
İntihar Dükkânı
İntihar malzemeleri satılan, insanları ölüme sürükleyen ve bundan zevk alan bir iş yeriyken bir anda neşe saçan bir yere dönüyor. Yani aslında tek çare ölüm değildir diyor kitap en büyük düşmanımız belki de ölümü bu kadar düşünmektir oysa ona karşı düşünülecek bir sürü şey var. Hala nefes alabildiğimiz düşüncesi bir şekilde mutlu olma çabası hatta en büyük sıkıntımız şu sürekli mutlu olmak için yaşıyoruz oysa ki sürekli mutlu olursak zaten ilk mutsuzluğumuzda bunun geçmeyecek bir duygu olduğunu düşünüp yıkılacağız ve ölmek isteyeceğiz. Her duyguyu sevin; mutlu da olun mutsuz da iyi olmakla uğraşmayın bırakın iyilik güzellik sizin için tüm duyguların bir karışımı olsun ve ölüm kendiliğinden gelsin onun gelmesinden korkmayın ve siz ona gitmeyin.