#okudumbitti
7/10
·224 syf.··
2024 2. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 14 Şubat 2024 22:24
Selamlar öncelikle ben bu kitaba büyük bir hevesle başlamıştım fakat sonradan çok fazla beğenemedim çevirisi çok güzel değildi basımı vs çok güzel değildi ama sabrettim ve bitirdim. Normalde İş Bankası Kültür Yayınlarından okuyorum onunda basmasını çok istedim çünkü güzel çevirilere sahip ama bu kitapta olmadı. Gelelim konusuna Bihruz Bey ve Periveş Hanım arasında geçen diyaloglar... Bihruz Bey'in karşılıksız aşkı. İlk görüşte Periveş Hanım'a aşık olur hep merak eder düşler özler ve bekler fakat bu ilgisi karşılıksızdır. Kendi kendine aşk yaşar işin kötü yani Keşfi Bey diye bir arkadaşı vardır bu arkadaşı yalan atar Bihruz Bey'e. Periveş Hanım öldü der. Ben onu gördüm diyince de imkansız onun kız kardeşini görmüşsündür der. Yalanlar üstüne yalanlarla dolu bir köşkte yaşar Bihruz Bey. Baştan sonra herşey yalandır. Herkes parası için onunla beraberdir. Arkadaşları,hizmetçiler ve daha niceleri. Bu olay Bihruz Bey'i çok etkiler birazcıkta olsa olgunlaşmaya başlar. Önceden tek düşündüğü şey arabasıdır. Arabayla gezmek,süslü olmak,markalı giyinmek ve en önemlisi her cümleye arada sırada Fransızca kelimeler sıkıştırmak. Günümüz insanlarını bana anımsattı açıkçası. Onlarda öyle değil mi markalı markalı giyinmek için uğraşmıyor mu herkes. Parası olmadı anda kredi çekmiyorlar mı? Tanzimat Döneminden bu yana değişmemiş demek ki insanlar. Boş boş yaşamaya ve hiç birşeyi sorgulamadan araştırmadan kabul etmeleri bence buna en güzel örnek. Neyse... Gelelim kitabın sonuna. O kadar saçma bitirmiş ki sanki ikinci kitap çıkacakmış gibi. Velhasıl sayın okurlar tavsiye eder miyim? Bu olayları okumak isterseniz elbette ederim. Kitapla kalın. :)
Edebiyat
Araba SevdasıRecaizade Mahmut Ekrem · Halk Kitabevi · 201631bin okunma
·
26 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.