Leylim Leylimm
10/10
·207 syf.··
2024 18. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 24 Şubat 2024 02:43
"Seni anlatabilmek seni - iyi çocucuklara, kahramanlara. Seni anlatabilmek seni - namussuza, yaşamayana, kahpe yalana." İncelememe büyük üstadın derin anlam barındıran satırlarıyla giriş yapmak istedim. Ben ilk defa gerçekten âşka inandım diyebilirim. Allah'ım bu nasıl bir sevgi, bu nasıl bir âşk, bu nasıl bir sevda , bu nasıl bir tutku. Umutsuz bir âşkın ateşinde yüreği harlandıkça diline vuran eşsiz sevda sözlerinde boğuldum kaldım. Sen ne güzel sevdin be adam ne güzel seviyorsun sen öyle. Ne hapislik, ne işkence, ne sürgün hiçbiri engel olmadı yüce sevgisine, hiç bırakmadan sımsıkı sarıldı Leyla'sına.. Her mektubun girişinde "Leylim," "Sevgili canım," "Aziz Leylam" gibi eşsiz olan bu ifadeler, yüreğinin ta derinliklerinden taştığı öyle güzel yansımış ki sayfalara. Ve Leyla'sının gözlerinden öperek bitirdi bütün mektuplarını. Kul oldu Leyla'sına köle oldu ama yâr olamadı. Okuma serüveni boyunca kaldı mı artık böyle sevdalar dedirtti. Ah Leyla bu denli seven, tapan, hayatını umudunu senin varlığına bağlayan sensiz hayatı yok sayan bir adamı nasıl reddebilirsin, sendeki de kalp mi şimdi dedim. Kızmayın bana okuyunca anlarsınız beni :( Tabii okumayan kaldıysa. Yine bu kadar geç okuduğum için kendime kızdığım muazzam bir eser. Hiç bitmesin istedim, bütün kitabı alıntılamamak için baya savaş verdim kendimle. Muhakkak tekrar okuyacağım. Ve incelememi en çok sevdiğim birkaç alıntı ile sonlandırıyorum. Kitapla kalın.. "Kesip attığın tırnağa kurban olurum." "Yaz, yaz, yaz! dersin. Kime? Dağlara taşlara seslen-sem dile gelir, cevaplardı beni." "Gözlerinden gözlerinden öperim. Bir umudum sende anlıyor musun? " "Ve sen geçersin içimden bitmek bilmezsin." "Kurtuluşumu, her şeyimi, dünyayı sevmemi sana bağladım, sana borçluyum. Asıl peygamber olan sensin. Yeryüzünde günahsız tek insan sensin." "Gözlerimi öptüğün bir gerçek mi? Onların dudaklarına lâyık olması için ne yapayım bilmem ki." "Ne güzel şey senden gayrısını tanımamak, takmamak!" "Sevgili ustam, ömrümün sebebi." " Canım benim Bilir misin, "canım" dediğimde içimden canımın çıkıp sana koştuğunu duyarım hep." "Merhaba canım. Mektubun gecikti gene. Belki de ne yazacağını kestiremiyorsun! Oysa adını yazman yeter."
Leylim LeylimAhmed Arif · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201318,6bin okunma
··
1.431 Gösterim
7 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Ben hiç sevilmedim demiş Leyla Erbil Emeğine sağlık Berfo’m 🥰👏🏼👏🏼📚
Berfin
Gönderi Sahibi
O kadından da bu beklenir zaten😒😒 Çok teşekkür ederim canım Gülomm🫂🥰💜
Kalemine sağlık Berfin Abla:)) Güzel bir inceleme olmuş🍀
Berfin
Gönderi Sahibi
ercanscgn. kaçırmazmışsın abim öğrenmiş oldum😅😅🤣
Berfin
Gönderi Sahibi
Leylasından aldığı mektubu şöyle karşılar Ahmed Arif; "Mektubunu sabah aldım, şimdi akşam.. Daha bir şey yemedim..."
Yürek kalemine sağlık! Güzel olmuş 🕊️🌻✌️💜
Berfin
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim abimm😊 beğenmene sevindim 🙆‍♀️✌️😇🌼
Berfin
Gönderi Sahibi
Seven sevdiğine bu eseri hediye etsin😌💜