Korku ütopyalarının baştacı desek yanlış olmaz bu esere...
Kitabı en az 4 defa bitirmişimdir. Filmini beğenmedim. Kitap günümüz açısından iyi yorumlanmalıdır. Orwell'ın diğer eserleri gibi kapitalizm burda da yoğun ve sert dille eleştirilmiştir. Okunduğunda pişman olunmayacak kitaptır.