“Hepimiz Gogol’un Palto’sundan çıktık!”
Puan vermedi·224 syf.··
2024 11. kitabı
Bana göre Gogol bu toplumsal hiciv niyetinde olan eseriyle toplumdaki hiyerarşik yapıya gönderme yapıyor.Aşk,güç ve saygı gibi duyguları elde etmek için güzel bir mevki ve soylu bir aileden gelmen gerektiğini, insanlarda bu erdeme sahip olmak için varoluşsal bir mücadeleye girdiğini fakat çoğu kişinin başarısız olduğunu ve bunalıma girdiğini belirtir.Günümüzde de etiketlenme olayı devam ediyor.Sürekli insanlar kendini kanıtlama çabası için uğraşıyor.Tek istedikleri güç ve mevki.Bunun için varoluşsal mücadeleye giriyorlar.Sonunda da çoğu kişi kaybediyor ve sonu İvanoviç gibi oluyor.Bence yazar yaptığı eleştiriden sonra insanların yaptıkları varoluşsal mücadeleyi gözden geçirmeleri gerektiğini vurgulamak istiyor ve sizi kendinize şu soruyu sormaya itiyor: Hayat yarışında bize seçimlerimiz mi yön veriyor yoksa başkalarının düşünceleri,başkalarına kendini kanıtlama arzusu mu?
Bir Delinin Anı Defteri - Palto - Burun - Petersburg Öyküleri ve FaytonNikolay Gogol · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202538,5bin okunma
·
18 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.