Puan vermedi·128 syf.··Beğendi
···Okunma: 01 Şubat 2024 03:43 Taleb ALREFAI den hatta Kuveyt edebiyatından okuduğum ilk kitap “Kaptan”. Aslında kitap hakkında nasıl yorum yapabilirim diye çok düşündüm açıkçası. Kısacık ve bir oturuşta okunup bitirilecek bir kitap. Çeviri iyi yapıldığı için hiç zorlanmadan okunuyor. Dili yalın, denizcilik terimleri olsa bile okuyanı yormuyor. Hikaye ilginç ya da farklı değil. Sadece bir kaptanın yaşayabileceğini tahmin ettiğiniz olaylar çerçevesinde işlenmiş konu. Sonu tahmin edilebilir mi? Evet kesinlikle şaşırtıcı bir son beklemiyor okuyucuyu. Sadece Kuveyt ya da oradaki toplumsal yaşamın dönüşümü hakkında bilmediğim yeni şeyler öğrenmiş oldum. Ayrıca kitap ile ilgili son olarak şunu söyleyebilirim. Denizin dostu olur mu sanmam çünkü ihtiyacı yoktur. İnsan olarak bazen kendimizi çok mu önemli hissediyoruz diye düşünmeden edemedim açıkçası.