Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

248 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
“ gerginliklerimizin ve hayal kırıklıklarımızın çoğu, olmadığınız birinin rolünü oynamak için duyduğumuz zorlayıcı ihtiyaçlardan kaynaklanmaktadır.” .
Gabor Mate
Gabor Mate
bir sözünde, böyle başlmk istedim incelemeye...
Nurdan Gürbilek
Nurdan Gürbilek
edebiyatta derin bır deniz, sığ yerlerinde tutunarak sayfalarda ilerlemek, bır okur için muhteşem bir keyif sunuyor insana. Küllüyatını tamamlamak istediğim yazarlardan
Nurdan Gürbilek
Nurdan Gürbilek
yavaş yavaş ilerliyoruz Türkçe edebiyata yön veren endişeleri, edebiyatın mağdurluk, incinmişlik ve dışlanmışlık hissiyle ilişkisini, ve yazarın özgünlük kaygısını inceledi.. . Edebiyat eleştirisinin toplumu anlamakta ne kadar önemli bir alan olduğunu kanıtlayan özgün bir eleştirel uslup geliştirdi .Anlatmayı başlı başına bir "soruna" dönüştüren bir yığın endişe. Üstelik bütün bu endişelerin çoğu zaman ulusal-kültürel endişelerle iç içe geçtiğini de biliyoruz. . Ama ben edebiyatın huzursuzlukları, anlatmanın sancıları üzerinde yoğunlaşan bu kitapta, bugüne kadar daha çok "Batılılaşma", "ulusal kültür", "kültürel kimlik" gibi kavram­lar etrafında tartışılagelen sorunların yazar için nasıl olup da içsel bir endişeye dönüştüğünü anlamaya çalıştım. Birçok yazarı yakından ilgilendiren "etkilenme endişesi"ne, gecikmişlik telaşına, kadınsılaş-ma korkusuna, çocukluğa çakılıp kalma sıkıntısına, bir türlü tam anlatamıyor olmanın doğurduğu huzursuzluğa yakından bakmayı, nihayet bütün bu kaygıların anlatma çabasını nasıl derinden etkile­diğini açıklamayı denedim.. Umarım modern edebiyatın aynasının neden "kör", Şark'ının neden "kayıp" olduğuna dair bir deneme çıkarabilmişimdir ortaya. -
Nurdan Gürbilek
Nurdan Gürbilek
dıyor . anlaşılıyor muyuz ? var mı bi sıkıntı , açık olun lütfen- .
Kör Ayna, Kayıp Şark
Kör Ayna, Kayıp ŞarkNurdan Gürbilek · Metis Yayıncılık · 2012115 okunma
·
37 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.