·136 syf.··Beğendi
···Okunma: 03 Ağustos 2017 12:05 Kitap hakkında bence çok kısa bir yorum yapmak yeterli olacaktır .Cengiz Aytmatov orta asya coğrafyasını,Sosyolojik yapısını tüm eserlerinde işleyen ve bu konuda da çok başarılı bir yazar.bu eserinde de bu olguyu okuyucuya iletebilmistir.Kitap bir ailenin 2.dünya savaşında yaşadığı sıkıntıları konu almış fakat benim görüşüm o ki asıl verilmesi gereken mesaj yazarın ve kitap içindeki karakterlerin yaşadığı coğrafya da toprağın (toprağa dayalı üretim)önemi ve çalışkanlık temalarıdır.