Uğur Koşar'ın "Allah De Ötesini Bırak" adlı kitabın ismi itibariyle kaderimize ve yaşadığımız zorluklara yakından bir yorum yapmaktadır. Kader, Hayat ve mücadele bu kavramların, bizlerin üzerinde yıllarca düşünmek, yorumlamak, tartışmak üzere olmamız gereken yegane kavramlardır. Kitapta aslında "hayatın hakikati nedir?" Sorusuna yaşadığımız toplumundaki genel kanılara yer yer zıt yer yer ise anlaşılamayan günlük kullandığımız içi boşalmış değerlerimiz olmuş durumları açıklayarak ilerlemektedir. Bizler yaptıklarımızın karşılığını yine yaptığımız eylemlerin gerçekleşme oranına dayanırken aslında "sonuçların" bizlere değil Rabb'imize bağlı olduğunu hep unutuyor veya bilmiyoruz. Bizler somut değerlerde yaşayan modern insanlarız. Müslümanız fakat müslümanlık nedir bilmiyor ve bilmediğimiz daha doğrusu hakka yönelmediğimiz için genel kanıları değer olarak görüyor, yaşıyor, hatta ölümüne savunuyoruz. Kitabın bende ki en büyük tesiri ve çıkardığım mana bizler Allah'ın sınavına muhatap olan kullarız. Olaylara, durumlara müdahalemizin olmadığı sadece bize sunulan seçeneğe nasıl tepki verdiğimiz geçerlidir. Allah de Ötesini bırak aslında bütün mesele budur bizler günlük hayatımızda elimizde olmayan birçok meselenin sonucunu istediğimiz gibi çevirmek için bütün enerjimizi veriyoruz. Fakat sonuç bizim elimizde değil. İşte Uğur Koşar tam burada toplumumuzdaki sorunların nereden meydana geldiğini tereyağından kıl çeker gibi bulup önümüze seriyor.