Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

Fazlıoğlu: Evet... Filistin kefiyesi takarak çok çeşitli tepki vermenin belli bir yere kadar anlamı var; gerekli de belki ama yeterli değil kesinlikle. Sorunu çözmek, sonuç alabilmek bu tepkilerden sonra ne yaptığımıza bağlı. Rahatlayıp uyuyorsak, ya da unutuyorsak, ki o da bir tür uyumadır, mevcut yanlışı besleyen başka bir yanlış içindeyizdir demektir. Bakınız Filistin meselesiyle ki bana sorarsanız “İsrail meselesi”demek daha doğruilgili en önemli akademik çalışmaları yine Yahudi entelektüeller yapıyor. Neden? Görgün: İhsan hocam, sanki Filistinde bitiyor da orada başlamıyor gibi. Filistin'in mevcut hali bir sonuç olduğu için, sebeplerin aşılması gerekiyor. Sebepler dünya sistemiyle alakalı. Mesele Filistin'de Yahudilerin mevcudiyetiyle alakalı değil; orada insanların neyse o olarak, insanca yaşayabilmeleriyle alakalı. İbrahim'in analizi de meselenin siyaset ve uluslararası ilişkiler boyutunu işaret ediyor; bu cihet tabii ki önemli, kıymetli ama onun gerisinde bir bağlamı da var. Dine herhangi bir şekilde referans olmadan düzen kurmak ve ilişkileri bu şekilde yürütme talebinin ön şartları ve sonuçları var. Şimdi bunu söylediğiniz vakit geriye ne kalıyor? Geriye ortaya çıkmış olan küçük güç birimleri kalıyor ve o güç birimlerinin aslında... Üçer: İslam dünyası açısından mı söylüyorsunuz? Görgün: Hayır, genel olarak. Kendisine referanslı küçük birimler ortaya çıkıyor ve kendi varlığını muhafazayı ve etkinliğini varlık ilkesi olarak kabul eden ve aynı şekilde aynı şeyi varlık amacı olarak kabul eden birimlerden bahsediyoruz.
·
69 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.