Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

1624- Soru: Rükûdan kalkarken okunan "Semiallâhü limen hamideh"deki semia fiili işitme mânâsına mı gelmektedir? Cevap: Hayır, o mânâda kullanılmış değildir. Bu fiilin mânâsı «Kabul eder"dir. "Allah hamd edenin hamdini kabul eder" demektir. Peygamber Efendimiz'in bir hadis-i şerifinde de bu kelime kabul mânâsında kullanılmış bulunmaktadır, Hadis-i şerifin metni şudur: “Allâhümme innî eûzü bike min ilmin lâ yenfeu ve min kalbin lâ yahşeu ve min nefsin lâ teşbeu ve min düâin lâ yüsmeu" Buradaki lâ yüsmeu, "Kabul olunmayacak (duâdan sana sığınırım)" demektir.
Sayfa 440Kitabı okudu
·
355 görüntüleme
zülfikar okurunun profil resmi
《1625- Soru: "Tehiyye" selâmlamak mânâsına gelmektedir. Namazların oturuşlarında okunan tehiyyât da bu mânâya mı gelmektedir? Cevap: Tehiyyât, asıl itibariyle selâmlamalar mânâsına gelmektedir. Burada "Her türlü kavlî ibâdetler" dille yapılan her türlü ibadet kastolunmaktadır. Peygamber Efendimiz, Rabbânî bir ilhâmla bunları okuduğunda, Cenâb-ı Hak, bu selâma mukabele buyurup “Esselâmü aleyke eyyühennebiyyü ve rahmetullâhi ve berekâtüh" cümlesiyle mukabele lütfunda bulunmuştur. Bunun üzerine Peygamber Efendimiz de "Esselâmü aleynâ ve alâ ibâdillâhissâlihîn" diye Rabbimizin selâmina mukabele etmiştir.》
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.