Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

İbnü'l- Arabî'ye göre, Kur'an bütün nebevî bilgiyi kendisinde temsil etmektedir ve iki çeşit temel insanî kavrayışa, akla (reason) ve hayale (imagination) hitap etmektedir. İnsanlar Kur'ân'ı bütünlüğü içinde anlamak isterlerse bu melekelerin her ikisini de kullanmak zorundadır. Her âyet, yorumlayanın âyeti anladığı şekle göre kendisinin uygun anlamını verir. İbnü'l-Arabî bu durumu, aynı âyeti bazen aklî bir hakîkatin ifadesi olarak bazen de hayalî kav- rayışı ("sembolik hakîkat" de diyebiliriz) temel alıp yorum- layarak göstermektedir. Bu iki şekildeki yorumlama, İbnü'l-Arabî'nin âyetlerin sadece iki anlamının olduğunu düşünmesi mânâsına gelmemekte- dir. İbnü'l-Arabî'ye göre, âyet ve sûreler değil, Kur'ân'ın her bir kelimesinin bile sonsuz anlamı vardır ve bunların hepsi Allah tarafından bilinmektedir. Düzgün bir Kur'an kırâatı, kırâat edene her okuyuşta yeni anlamları açar. "Kur'ân'ı kırâat eden kişiye anlamın kendisini tekrarlaması, kırâat edenin âyeti gerektiği gibi kırâat etmediğindendir. Bu onun câhilliğinin delilidir." (F. IV 367.3).
·
62 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.