10/10
·339 syf.··
2017 24. kitabı
·
19 günde okudu
·
Okunma: 28 Ağustos 2017 10:21
Evet, okuyan herkes aynı şeyleri söylüyor bu güzelim kitapla ilgili. Bu Ülke'yi "BU ÜLKE" okumalı. Cemil Meriç abimiz kitabın ilk başlarında şu sözleriyle fazlasıyla sizi etkilemeye yetiyor zaten: - Bana öyle geliyor ki, hayat denen bu mülakata bu kitabı yazmak için geldim. Kitapla ilgili birçok şeyi anlatmaya yetiyor zaten bu söz... Ülkemizde birçok problem olduğunu söyleyip duruyoruz hep. Bu problemlerden yıllar yıllar önce bahsetmiş işte Cemil Meriç, sebepleriyle birlikte. Üzüntülerini, sevinçlerini de katmış Cemil abimiz. Ve kitabı anlamak gerçekten öyle kolay da değil. Kitabı okurken yanıbaşımda duran bilgisayarımla daha önce hiç duymadığım konularda araştırma yaparken resmen 'aydınlanma' çağıma giriş yaptım.( Heyecandan saatlerce araştırmalar yaptığım ve uykusuz kaldığım gecelerin çok olduğu doğrudur.) Bazı yerlerde o kadar çok nokta atışı yapmış ki, hiç korkmadan korkusuzca eleştirmiş her şeyi. Ve kendi yanlışlarını da eklemiş kitabına, aman gözünüzü seveyim siz yapmayın dercesine. Ve kitabın ilk başında kendisini şöyle tanıtmış Cemil Abimiz: -Kimim mi ben? Hayatını, Türk irfanına adayan münzevi ve mütecessis bir fikir işçisi. Böylesine kendisini ülkesine adayan bir yazarı okumamak bizlere yakışmaz gençler. Dört elle sarılmalıyız biz bu yazarlara.Elbette gelecek nesiller de nasibini almalı bu kitaptan Özetlersem bu kitabı kesinlikle okuyun ve herkese okutun derim (şiddetle tavsiye ediyorum!). Bu ülkenin aydınlanmak için bu ve benzeri kıtapları okumaya çok ihtiyacı var çünkü...
Felsefe
Bu ÜlkeCemil Meriç · İletişim Yayınları · 202425,4bin okunma
··
1 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.