Murakami kitap içerisinde belki de Japonya da sık karşılaşılan “İntihar” konusuna dikkat çekmek istemiş olabilir. Bunu ele alış şekli veya detaylandırma şeklini yeterli bulmadığımı, yüzeysel ve geri planda kaldığını belirtmek isterim.
Hikaye ve karakterler çok felsefesi bir açıdan değerlendirmeye alınmış olsa da karakterlerinin derinlik olarak atfedilen noktalarda çok daha bireyselci ve bencil kalmaları benim için eksi puan almasına sebep oldu.
Bence kitap konusu ile değil de Nihal Özol’un akıcı dili sayesinde keyifli hale geldi :)