Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Sümer mitlerinde anlatim bulan tannidan insana genetik devir, "Kirk-lar Meclisi" efsanesinin de temel konusudur. Alevi "Kirklar Meclisi" nin hikâyesi ile Sümer'deki Enki'nin yönetip yönlendirdigi Tanrilar Meclisi'nin hikâyesi hem genelde hem de detaylarda hemen hemen aynidir. Sümer Tarilar Meclisinde yasananlara benzer sekilde, "Kirklar Meclisi" adi verilen tannilar meclisinde, "Kirklar'dan biri" nin özünün cerrahi bir operasyonla seçilmis varliga katildig ve bu suretle yaratanin yaratilanla birlestigi, çok açik olarak ifade edilir.Alevi erkâninda insanin yaratildig meclise "Kirklar Meclisi" adinin verilmesi, yine Enki ile baglantildir. Enki adi, Sümer yazininda kirk logogrami ile yazilyordu. Enki'nin Sümer tannilar içinde unvani/maka-mi "Kirk"t. Bir baska deyisle, Enki'nin Sümer yazi dilindeki adi “Kırk"t. Alevi erkâninda, kökleri Enki'nin basat rol üstlendigi, yönetip yönlendirdigi diger tannilara kendi önerilerini kabul ettirdigi tanrilar meclisine "Kirklar Meclisi" denmesinin sebebi de budur. Alevi efsanelerinin, dini pratiklerinin, Alevi ritüellerinin ve Hizir kültünün dogdugu yer artik belli olmustu ancak ortada cevaplanmasi gereken bir soru daha vardi. Alevi erkânin Sümer'den alip Anadolu'nun dört bir yanina kimler, ne zaman tasimislardi? Çalismanin besinci bö-lümünde bu sorunun cevabini aradim.Roma Universitesinden genç arkeolog Paulo Matthiae'nin 1974-1975 yillarinda Halep'in 53 km kuzeybatisinda Tel Mardikh (Mardikh Tepe-si)'te yirmi bin kadar kil tabletten olusan Ebla Krallgi'nin saray arsivini gün yüzüne çikarmasaydi, bu sorunun cevabi belki de hiç bulunamayacakti.
·
66 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.