Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Cevherin makulü de cevherdir. Zira o bir konuda olmaksızın mevcuttur. Yani onun mâhiyeti var olduğunda bir konuda olmaksızın var olur. Cepteki mıknatıs her ne kadar demiri çekmese de cepten çıkarıldığında çeker. Makul de böyle olup, ayın olarak vâki olduğunda bir konuda olmaksızın var olur. Oysa bu, itibarları zayi etmesi ve tümeli tikelin yerine alması itibariyle yanlıştır. Mıknatısın şahsından dolayı kendisinin cepten çıkmasına ve bilfiil çekmesine bir mani yoktur. Oysa zihnî sûretin mahallinden intikali ve ayın olarak bilfiil ortaya çıkması imkânsızdır. Makulün bir misali vâki olur.
Sayfa 290
·
46 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.