·331 syf.····Okunma: 26 Nisan 2024 19:14 (Yorumun son kısmı spoiler içerir!!!)
Kitabın konusu olarak salgın bir hastalık olarak yayılan körlük sonucu karantinaya alınan bir grup körün kendi içlerindeki mücadelesini ve daha sonra bütün ülkeye bu hastalığın yayılması sonucu yaşananları anlatmaktadır. Yazarın kendine has bir üslubu var ve ilk başta anlamaya çalışırken zorlandım :) diyaloglar arasındaki geçişi satır atlayarak değil, virgül sonrası büyük harfle başlayarak kullanıyor yazar. Kitabı beğenmekle birlikte Nobel alacak kadar abartılı bir eser olduğunu düşünmüyorum. İlk başları biraz sıkıcı ilerliyor ancak sonrasından keyif alacağınıza emin olabilirsiniz :)
Kitabın ilerleyişinde hoşuma gitmeyen kısım ise hastalığın neden çıktığı, nasıl bittiği ve doktorun karısının neden bu hastalığa yakalanmadığı ile ilgili konuların cevapsız ve havada kalması.