Herkese Merhaba <3
Fantastik kitapları klasikler veya çağdaş edebiyat kadar okuyamıyorum ben ne yazık ki! Yeni yeni başladığım bu türe Ursula’nın Yerdeniz serisinin ilk kitabı olan Yerdeniz Büyücüsü ile bir giriş yaptım. Ursula tüm eserlerini okumak istediğim bir yazar. Mülksüzler adlı eseri çok gözümü korkuttuğu için şimdilik Yerdeniz ile başlangıç yapmak istedim. <3
Konusundan kısaca bahsetmem gerekirse;
Gont adasında keçi çobanlığı yapan Ged’in (Çevik Atmaca) yetenekleri cadı olan teyzesi tarafından küçük yaşta keşfedilir. Ve ona ufak tefek büyüler öğretmeye başlar.
Yaşadığı yerin işgal edilmesi esnasında yaptığı büyü sayesinde halkını ve köyünü kurtaran Ged, büyücü Ogion’un himayesi altına girer.
Daha sonra büyücülük alanında kendini daha fazla geliştirmek için büyücülük okulu olan Roke’a gider. Bu okulda kendini çok çabuk ispat eden Ged hırsının ve gururunun kurbanı olur. Gücünün büyüklüğünü ispatlamaya çalışırken karanlık taraftan gelen bir gölgeyi başına bela eder.
Peki Ged bu hikayede av mı yoksa avcı mı olacaktır?
Her insan hata yapar.
Her insanın korkuları vardır.
Önemli olan yaptığımız hataları kabul edip korkularımızın üstüne gidebilmektir. Büyümekte böyle bir şey belkide…
Ursula’nın kurduğu dünyayı genel olarak sevdiğimi söyleyebilirim. Metaforlarla ördüğü fantastik dünyanın içine felsefi ögeler katarak okuyucuya her yönden lezzetli bir okuma sunmuş. Yani yok yok kitapta…
OKUYUN OKUTUN
Kitapla Kalın
Sevgiler <3