Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

İnsan ve Tanrı arasındaki bağ, sadece teorik akılla mümkündür. Bir temel olarak Varlık fikrini esas alan akıl, teorik akıl iken, ontolojik kanıtı ortaya koyan akıl da teorik akıldır. Öte yandan dünyadaki nedenselliği izah etmeyi amaç edinen doğal teolojinin a priori bir temel olarak dayandığı akıl da teorik akıldır. Yine 'inanca yer bulmak için bilgiyi inkâr eden' düşünce, Tanrı'nın a posteriori olarak bilinemeyeceğini iddia etmektedir. Bu nedenle Kant, Tanrı'nın bilgi bakımından objektif olarak doğrulanamayıp, sadece subjektif bilinebileceği gerçeğinden hareketle bu fiile inanç (belief denebileceğini söyler. Bilginin haklılandırılmış inanç olduğunu söyleyen düşünürler, önermenin hem a priori hem a posteriori olarak doğrulanmasını kast etmektedirler. Ancak a posteriori olarak doğrulanmayan inanç, a priori olarak doğrulanmaktadır ki, bundan dolayı inanç adını almaktadır. İşte bu da, Tanrı ile insan arasındaki teorik akıl bağının ifade edilmesidir. Tanrı bilinemese de, bir inanç (belief) objesidir.
Sayfa 160Kitabı okudu
·
54 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.