Hayatınızda birçok kitap okursunuz. Okuduğunuzda kitabı bitirmenin hazzını yaşarsınız. Pek tabiiki okuduğunuz kitapları tavsiye etmekten asla geri durmazsınız. Ancak bazı kitaplar vardır ki övecek kelime dahi bulamazsınız. Yu Hua'nın Yaşamak adlı kitabı da bunlardan biri. Betimlemeler o kadar güçlü ki sanki bir sinemada izliyor hissini uyandırıyor. Bazen olaylara şahit olduğunuzu düşünüyorsunuz. Kitap o kadar güçlü ki, bırakmaya eliniz varmıyor. Her sayfasında hüzünle karşılaşırken aynı zamanda mutlu ettiğini de görüyorsunuz. Bazen hikayenin gerçek olmadığı hissine kapıldığınızda yazara küfür dahi edebiliyorsunuz ve şu soruyu sorabilirsiniz: "neden bu kadar sadistsin"
Çok fazla uzatmanın gereği olmadığını düşünüyor ve bu kitabın kesinlikle herkes tarafından okunması gerektiğini ifade etmekten mutluluk duyuyorum. Okuyun, okutun!