Kimi okursam okuyayim Stefan Zweig gozumde her zaman ayri oldu, hicbir kitabini bir digerinden ayiramayacagim cunku butun kitaplarini okumadan vazgecemedim kendisinden. Bu kadar farkli karakterde insanin psikolojisini bu kadar detaylica analiz edip anlatabilmesini empati becerisine borcluyuz sanirim. Elbet Freud'un yakin arkadasi olmasinin da etkisi vardir. Zweig Freud'un teorilerini baska kimsenin yapamadigi kadar etkili bicimde sanat boyutuna aktarmistir.
Ölümü konusundaysa onun da kisiligi kadar narin ve zarif oldugunu soyleyebilirim. Hatta bazen-belki de teselli olsun diye- bu dunyada yasamak icin fazla iyi oldugunu ve kimilerinin tam aksine intihar icin gecerli sebepleri oldugunu dusunurum.