Kitaba ilk başladığımda anlatım tarzı yüzünden karmaşık geldi biraz okuyup bıraktım.Her kitabın okunmak için bi zamanı vardır derler bu da öyle galiba sonra tekrar meraklanıp okumaya yeniden başladım.Liesel'in evlatlık verilmesi ardından basından geçenleri , mezarlıkta bulduğu kitapla başlayan kitap sevgisini,2.dünya savaşı sırasında Almanya da yaşananları ölümün ağzından anlatan değişik ama güzel bir kitaptı.