okumayan yoktur sanırım, varsa elinde ki kitabı bırakıp okusun, Kafka bu eserinde hayatından izler taşıyor, babası ile olan sorunları, yaptığı işler, sevgileri, aslında kendini anlatmaya, anlaşılmaya çabalıyor. Toplum baskısı, aile baskısı, tek düze insanlar, aynı düşün, aynı konuş, aynı aynı aynı, hepimiz farklıyız dönüşümde bir böcek üzerinden insanların farklılığı anlatıyor. Lakin toplum buna alışık değil bir böcek muamelesi görüyor. Ailesi mecburiyetten, ama toplum öyle değil, yargıla hüküm ver. Her çocuğun özel olduğu gibi her canlı da özeldir.