Puan vermedi·624 syf.····Okunma: 04 Haziran 2024 03:30 Nobel Ödüllü bir yazar... Şunu söylemeliyim ki kitabı okurken, özellikle bazı paragraflarında bir duyguyu anlatırken ki becerisindeki etkileyiciliği, sıra dışılığını görünce, kesinlikle hak etmiş bu ödülü dedim, böyle bir anlatımı daha önce çok az kitapta okuduğumu da belirtmezsem yazara haksızlık etmiş olurum. Olaylar sadece dört gün içinde olup bitiyor ama bu dört günü öyle anlatmış ki yazar her günü siz de orada yaşıyorsunuz, bazı yerlerinde sıkılmadım mı sıkıldım, cümle tekrarlarına, ispanyolca kelimelerin fazla oluşuna bağlı birkaç yerde koptum ama sonrasında çok güzel toparladı yazar hem üslubuyla hem de olayların heyecanını artırarak, Robert Jordan, komutan Golz'un kendisine verdiği köprü patlatma göreviyle görevlendirilir, yürüteceği ve savaşın kaderini değiştiren bu operasyonda yanında bulunan silah arkadaşlarıyla her biri kendi içinde önemli olaylar yaşar, ama tabii ki en değerlisi Maria ile yaşadığı aşktır, savaş ve görev dışında bir şeyle ilgilenmeyen Robert Jordan, Maria'yla çok güzel hayaller kurar, acımayla karışık şefkat ve merhametle kıza kol kanat gerer, Maria'nın hikayesi ayrı üzücü zaten, annesi babası katledilmiş kendisi çeşitli işkencelere maruz kalmış ve Pilar ona sahip çıkmış, koruyup kollamış küçük bir kuş gibi...Pablo önce kızdığınız, bazen tebrik ettiğiniz bir karakter olacak, arkadaşlarını terk edip sonra dönmesi, yardımcı olması ama yaptığı bir o kadar acımasız eylemler kafanızı fazlasıyla karıştıracak sevip sevmemeniz konusunda... Pilar'ın hikayesi, Anselmo'nun hikayesi, Agustin'in hikayesi kendi çapında o kadar etkileyici ki ve hepsi kendi inandığı şey uğruna o kadar fedakar, mücadeleci... Hepsinin ortak inandığı şey ise Cumhuriyet... Yaşasın Cumhuriyet...Robert Jordan'ın sonuna üzüldüm hikayenin devamını bekledim ama biraz eksik kaldı...bu kadar uzun olmalı mıydı tartışılır ama kitabın sizi etkileyeceği kesin. Aslında daha önceden bitirebilirdim kitabı ama oturup başına doğru düzgün okuyamadım, eğer düzenli okuyacak olursanız rahat üç dört günde bitirirsiniz. Filmi de çekilmiş kitabın, onu da izlemeye niyetlendim bakalım umarım severim :) Şimdiden Keyifli okumalar :)