Şaheser
8/10
·139 syf.··
2024 3. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 19 Ocak 2024 23:03
4 yıl arayla 2 kere okudum. İlk okuyuşumda çok daha fazla etkilenmiştim. 2.okuyuşumda o kadar da vurucu bir kitap olmadığını fark ettim. Kitaptaki bazı detayları ilk okuyuşumda farklı hatırlıyordu, 2.okuyuşta onların öyle olmadığını fark edince hafızama hayret ettim. Hatırlamadığım detayları farklı yorumlamışım ki burası biraz şaşırtıcı. Yine de konusuna gelecek olursak; çok çok başarılı bir kitap, çok başarılı bir üslup ve ben bu yazarın cesaretine ve olayları yorumlama becerisine hayranım. Neredeyse bütün kitaplarını okudum. Hepsi o kadar özgün ve cesur fikirleri öne sürüyor ki okurken şaşırıyorsunuz. Çünkü siz hiç öyle düşünmemiş oluyorsunuz. Kitaplarında anlatılan olayları yazarın bambaşka bir pencereden ele alıyor, bu yüzden de her okuyuşta farklı bir perspektif görüyorsunuz. Olgunlaşıp tekrar okuduğunuzda hiç görmediğiniz detaylarla karşılaşıyorsunuz. İlk katil Kabil'in gözünden dünyayı görmenin nasıl bir şey olduğunu bu kitapta deneyimledim. İlk katilin Tanrıya nasıl da karşı geldiğini, sonu ne olursa olsun burnunun dikine gittiğini, asla rahat durmadığını, her seferinde haklı çıkmanın bir yolunu bulduğunu burda okuyorsunuz. Dahası tarihsel ve mitolojik bir çok detaya da yer verilmiş. Kesinlikle öneririm. José Saramago
Edebiyat
KabilJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınevi · 201814,3bin okunma
·
72 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.