Puan vermedi·104 syf.··
2024 35. kitabı
·
2 saatte okudu
·
Okunma: 15 Haziran 2024 02:35
Stefan abi sanırım biraz! Amerigo Vespucci’nin adının kıtaya verilmesini doğru buluyor :) Kitap Amerika kıtasının adını alma serüvenini ve adını Amerigo almasını haklı bulmakla birlikte nedenleri ve engelleri ile ele alıyor. Amerigo Vespucci’nin yanlış anlaşılmasını şöyle açıklıyor: İlk yanlışlık; yani komedyamızın ilk perdesi, Vespucci’nin adının, bütün dünyanın bu yeni toprakları Kolomb’un değil de Vespucci’nin keşfettiği zannına kapılmasına yol açacak şekilde, Paesi retrovati kitabının başlığında yer verilmesiydi. İkinci yanlışlık; yani ikinci perde, bir dizgi hatası sonucu Latince baskıda “Lariab” yerine “Parias” sözcüğünün geçmesi, bunun üzerine Amerika anakarasına ilk olarak Kolomb’un değil, Vespucci’nin ayak bastığının iddia edilmesiydi. Üçüncü yanlışlık; yani üçüncü perde, Vespucci’nin yazdığı otuz iki sayfa sebebiyle yeni kıtaya “Amerika” adının verilmesini öneren taşralı genç bir coğrafyacının yaptığı yanlışlıktı. Hindistan’ın Amirali Kristof Kolombiya ile Amerigo Vespucci’nin güzel anlaştığını ve bu tartışmaların yersiz olduğuna da atıfta bulunuyor
Edebiyat
AmerigoStefan Zweig · Can Yayınları · 20141,933 okunma
·
583 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.