·343 syf.··Beğendi
···Okunma: 19 Haziran 2024 20:24 Herkese merhaba!
Kapalı kapı yoktur, yanlış anahtar vardır. Yaşar Yaşamaz kendini hayatta gösterebilmek için birçok kapı denedi. Ama burası acımasız insanların dünyası bunu hiç kimse değiştiremez.
İşlerine gelince yaşar Yaşar, islerine gelmedi mi Yaşar Yaşamaz siz Çanakkale Savaşı'nda şehit olmuşsunuz, Dermin'de şehit olmuşsunuz.
Kim diyebilir babasından 1, annesinden filanca yaş büyük olabilecek biri görülmüş iş mi?
Ailenin 5 ölen evladından bari bu yaşasın diye YAŞAR ismini koyduğu umudu...
Doğmadan önce şehit olmak olacak iş mi?
Okula gidileceği zaman sizin oğlan yaşamıyor ki
Askere gideceğinden vatan görevi
Akıl hastanesine yatırırlar zavallıyı...
'aman doktor bey deliler ölür ama ölüler hiç delirir mi?'
Ah Anşe beşik kertmem fazla bekleme beni ben yaşamıyorum ki!
Anşe Yaşar için İstanbul'a geldi, çalıştı, kazandığı parayı da Yaşar'a verdi.
'Ah bir Karakaplı Nizami'yi bulsaydın derdini ona anlatsaydın o elbet senin işini hallederdi.' dediler. kimdi bu Karakaplı Nizami? Yoktu ki böyle biri. hapishane arkadaslari illegal işleri yapan herkese ve her şeye diyordu.
Bir anahtar vardır bendeki farklı kapının anahtarıdır zengin gözükürse nüfuskâğıdı verirler zannetti ama önce şapka lazımdı sapka için neler yapmadi ki biçare...
Vergi mi alınacak e elbet alırlar ne önemi var nüfuskâğıdının?
Miras mı kaldı babasından nüfuskâğıdı olmayana devlet miras mı verir?
Bir kız mı sevmiş nikahsız vermez babası nüfuskâğıdı olmadan nikah mi kıyarlar?
İşte mi çalışacaksın ne satılmış (satılmış beyimiz ismini satı bey yapmış) beyin yanında iş bulmuş ne de başka yerde, nüfuskâğıdı olmayana iş mi verirler?
Günde belki 100 kere soracak sana 'şu elimdeki bir bardak suyu buraya döksem ıslatır mi' diye sorsun n'olcak ıslatir desen nüfuskâğıdın olmadan bulduğun tek işi tepmek nedir?
Anşe yanında bende çalışayım söyle hanımına hanim kabul eder mi nüfuskâğıdı olmayan elemanı bahçıvan yapmazlar seni.
Uzun lafın kısası bekliyorsunuz bu niye girdi hapishaneye diye
Goller kıralı canakkaleli kamil
Sövmesen adama felek desen yerine kim küsecek sana
Yaşar anahtarı bulamadı...
Anse'nin babası affetti döndüler köylerine gayrimeşru evlatlarıyla.
Hayatta hep bazen birimlerimiz nüfuskâğıdı olan Yaşar Yaşamaz olmuyor muyuz?
Bütün benliğimizle bulunmamıza rağmen yok sayılmıyor muyuz? Görmezden gelinmiyor muyuz?