·152 syf.····Okunma: 25 Haziran 2024 00:00 (Sonlarda mini bir spoiler içerir)
Tolstoy öyle bir yazar ki basit yazdığı olayları bile insanı içine çeken güzel bir yazıya dönüştürebiliyor. Çocukluk adlı yazdığı eseri otobiyografik bir eser olmasına rağmen insanı içini çeken bir özelliğe sahipti çünkü anlatılan olaylar o olayları canlı izliyormuş hissiyatı uyandırıyordu. Hele ki anlattığı duyguları gerçekten hissediyormuş gibiydim. Annesinin ölümünden sonra papazın kendisine kızacağını düşünmesi bu yüzden sahte duygulara bürünmesi sanki bunu hayatımın çoğu alanında yaşamış gibiydim. Tolstoy'un diğer eserleri gibi mutlaka bir şans verilmesi gereken bir eser otobiyografik olmasına rağmen sıkıcı bir kitap değildi.