10/10
·192 syf.··
2024 58. kitabı
·
10 saatte okudu
·
Okunma: 26 Haziran 2024 18:51
İnsan doğasına dair okuduğum en iyi ve en tüyler ürpertici romanlardan birisi Kralın Laneti. Okurken ve bitirdikten sonra insan denen varlığa bakışınızı değiştirebilecek, kendi içinizdeki iyiliği, kötülüğü ve şiddetle olan mesafenizi sorgulatabilecek güçte muazzam bir roman. Resim sanatına gönül vermiş bir gencin bir gün bir müze ziyareti sonrasında kendisini yetersiz hissederek resim yapmayı bırakıp “sıradan” bir hayatı tercih etmesiyle açılıyor metin. Sonrasında karakterin yetişkinlik dönemine gidiyoruz ve tek başına bir kasabada yaşayan, aslında avukatken kendisine kalan yüklü miras sonrası işini bırakıp bir kasabada münzevi bir hayatı seçen karakterimizin bir sabah hayatına şiddet görmüş, kimsesiz bir çocuğun dahil olmasıyla beraber yaşananları okuyoruz. Bu ikilinin ilişkisi ekseninde yazar Will Heinrich, insan denen varlığın en karanlık dehlizlerine giriyor, insan tabiatını didik didik ediyor ve insanın bilmek istediği istemediği, kabullendiği ve hasıraltı ettiği tüm “gerçekliğini” ortaya çok sarsıcı bir kurguyla döküyor. Metnin bu kadar ürpertici ve güçlü olmasının nedeni konuyu, insan psikolojisinin kompleksliğini ve doğasının karmaşıklığını tanıyan şekilde çok yönlü bir biçimde ele alması. Önce iyilik ve kötülüğü, iyi insan olmakla kötü insan olmayı, bunların neden ve sonuçlarını irdeliyor. İlerledikçe bu meselenin köklerine iniyor; sevgisiz ve ilgisiz büyümenin sonuçları, özgüven yetersizliği, kendini gerçekleştirememenin açtığı yaralar ve uzun vadeli sonuçları gibi meselenin özüne derinlemesine dalıyor Heinrich. İyi nedir, gerçek iyilik nedir, hangi durumlarda gerçek iyilikten bahsedilebilir, hangilerinde aslında iyilik zannettiklerimiz sevgi ve ilgi açlığının aşağılık kompleksine bürünmüş halde ortaya çıkışıdır ve bu şiddetle olan ilişkiye nasıl yansır, asıl merhamet nedir, iyi ve kötü nasıl bir arada varolur, başta olmak üzere hem sunduğu farklı bakış açısıyla ufuk açan hem de insanı belki daha önce defalarca kafa yorduğu konularda bir kez daha sarsmayı başarabilen sorularla bırakıyor okuru. Sorgulamalarına layık, çok iyi inşa edilmiş bir kurgusu var aynı zamanda kitabın. Elimden bırakamadan okudum. Sonuna doğru neyin geldiğini hissetmeme rağmen de tüylerim ürperdi ve bitirdikten sonra kalakaldım. Herkesin ama özellikle ebeveynlerin, eğitimcilerin, insanı anlamak ve onu yetiştirmekten sorumlu herkesin okumasını çok isterim. Benim en sevdiklerim arasında sayabileceğim bir kitap daha var artık.
Kralın LanetiWill Heinrich · Jaguar Kitap · 20241,827 okunma
··
1.093 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Yorumunuz sayesinde okudum. Sarsıldım etkilendim korktum bayıldım. Teşekkürler İpek hanım