Sokrates' in retorik yani güzel konuşma ve ikna etme tekniği üzerine yaptığı diyaloglardan oluşan müthiş bir eser. Sokrates iyiyi, doğruyu, mutluluğu öğretiyor. Aslında Sokrates retoriği bir sanat olarak görmüyor, retorik bir görenektir diyor ve ekliyor: bu neşe ve zevk vermeye yarayan bir görenek. Sokrates retorikçilere fazla yüklenirken, retorikçilerin nabza göre şerbet verdiklerini, dalkavukluk yaptıklarını, faydalı olanı değil de duruma uygun hoş ifade kullandıklarını, siyasette ise halkı kandırdıklarını öne sürmektedir. Oldukça zevkli ve akıcı bir kitap. İlgilisi olanların bu felsefi metinlerden keyif alır görüşündeyim iyi okumalar :)
Gorgias