·308 syf.····Okunma: 07 Temmuz 2017 23:08 José Saramago ;Portekizli dünya edebiyatının ışıldayan yıldızı , yazın sanatının okuyana bilinç sıçraması yaşatan , bakış açısı geliştiren, cümlelerin efendisi , Tanrı'nın yapım aşamasında cömert davranıp beyinlerine peri tozu serpilmiş ölümlü dehalarından biri. (Tanri'dan bahsedip ruhunu rahatsız etmeyelim) abartılı övgüyü hakediyor -ki 1998 yılında Nobel Edebiyat ödülünü kaleminin gücüyle almış ve kendisini kanıtlamış.
Nobel Edebiyat ödülünün politik boyutuna girip keyif kaçırmaya gerek duymuyorum zira sanata siyasetin elinin değmemesi gerektiğini savunanlardanım.
Her insan okuduğu kitaptan farklı kazanımlar ve anlamlar çıkarabilme özgürlüğüne sahiptir kitap okumanın tüm güzelliği de bundan kaynaklanır. Burada Kafka'yı da anmak isterim. "Okuduğunuz kitap sizi ısırmalı."der. İmzamı atarım.
Hikayeye gelecek olursak, benim hikayeden kişisel çıkarımlarim, tek cümle üzerine kurulu özgün bir kurgu diyebilirim.
"Sağduyunuza sağır olmayın. "
İnsan doğasında ki karşı konulması pekte mümkün olmayan gizlinin bilinmesinden doğan merak dürtüsünün insanın başına neler açabileceğini anlatan lirik bi anlatım.
Kahramanımız ;
Tertuliano Máximo Afonso boşanmış, karamsarlık içinde tekdüze bir yaşam süren bir tarih öğretmenidir.
Kendi halindeki tarih öğretmenine arkadaşı bir gün ”Arayan Bulur” adında bir film verir. Filmi izlerken figüranlardan birinin kendisinin tıpkısının aynısı olduğunu fark eder öğretmen ve öykü başlar...
Arayan mevlasını da belasını da ..
Gerçi bu deyim, genellikle hep belasını bulanlar için kullanılmıştır hikayede bunu doğrular nitelikte ilerlemektedir.
Görsel bana ait değil kitabı pdf den okudum 300 küsür sayfa kadar anlayın ızdırabımı haa..bu arada yat, pırlanta ve birçok lüks tüketim malından alınmayıp kitaptan alınan vergi sistemini de buradan ilk önce kınıyor daha sonra lanetliyor ve ağız dolusu sövmek istiyorum. .
Dokunmadan, koklamadan sevmek kadar acıdır PDF den kitap okumak..ANLAYAMAZSINIZ...ühüü. .ühüü ühüü. .
Neyse bu kadar hüzün , güzel yüzüme fazla.
Keyifli okumalar dilerim. .