Naturalizm akımının kurucusu Emile Zola 5 hikâyeden oluşan bu kitabında farklı mekanlarda, farklı şekillerde ölen insanların hikayelerini aktarır. Kısa hikayelerden oluşmasına rağmen karakterlerin geçmiş yaşantılarına da değinmeyi ihmal etmeyen Fransız yazar, bize bu hikâyelerinde ölümün kaçınılmaz olduğu kadar adil olduğunu da anlatır. Zira hikayeleri okurken farklı sosyoekonomik durumlarda ve yaşlardaki insanların ölümlerine tanıklık ederiz.
Çerezlik ve tek okunuşta bitirilebilecek bir kitap. Tavsiye edilir.